Saturday, January 26, 2008

~Espanya~



Gidildi, goruldu ve SEVILDI! ben en son yillar once budapeteyi gordugumde kendimi bi yere ait hissetmistim. O gun bugundur baska ulkelerden gectimde hicbiri icimden boyle gecmedi.



Aksam yemegine 9-10 civarinda baslaniyor. En genel yemek tarzi Tapas. Benim gibi menude yemek secerken birden fazla seyi bir anda denemek isteyenler icin birebir. Cunku kucuk kucuk bir suru seyi bi arada istebiliyorsun ve hic bir zaman kendini igrenc bi sekilde dolu hissetmiyorsun. Birayi su bardagiyla veriyorlar, boylece biranin sonuna geldiginde iyice isinmis icilmez bir hal almis olmuyor.



Gece gunduz sokaklar civil civil, hep bi kalabalik ama mesela sikinti veren cinsinden
degil. Barselona'da sokak sokak gez, cunku oyle rastgele yururken bile birden bir Gaudi harikasi gorup buyulenebiliyorsun. Madrid'de ise gezilcek gorulcek bir suru muze var. Mesela Prado'du soyle basindan sonuna geziyim dersen bir gunu sirf ona ayriman lazim. Madrid soylenene gore gece hayatiyla meshur. Barselona'ya gore daha fazla secenek sundugunu soyledi herkes. Ama benim gibi oyle oturalim, icelim, sohbet edelim, sarhos olucada belki biraz dans ederiz seklinde bir eglence tercihi olan biri icin Barselona'da benim ihityacim olandan cok bile fazlasi vardi.

Bence nereye gittigin kadar kimlerle gittigin yada kimlerle vaktini gecirdiginde belirliyor bir gezinin sende biraktigi izi. Hatta bazen cok daha onemli bile olabiliyor. Bu acindanda bakildigin Ispanya iz birakti bende. Mesela en onemli 8 yildir gormedigim, benim hayatimda "cornerstone" yeri olan arkadasimi, Mauricio'yu gordum. 8 yil once Turkiye'den ayrildiginda onu birgun bir yerlerde gorucegimi biliyordumda, bu kadar uzun sure sonra bile onun gormenin kalbimi bu kadar isitcagini dusunmezdim. Son yillarda tanistigim kisilerden (hatta ispanya'da tanistigim) olusan bir grupta birden en yakinim gibi hisettigimdi o. O'ydu 8 yil onceki Obeni bilen ve o 8 yil boyunca az yada cok hayatimda olan. Birde ilginc bir gurur duydum kendimle, ikimizlede. Onca yil koparmadigimiz icin bagi ve hala dostca hissedebildigimiz icin..


Herkesin yaptigi Madrid mi Barselona mi kiyaslamasini yaparak bitirecegim Ispanya yazisini. Gerci bana oyle geliyor ki Ispanya burda bitmez, ben daha cook anlatirim, yasarim, yasatirim.. herneyse.. bence Barselona acik ara onde. Bir kere deniz var ayol! Her tepesinden doyulmaz bir manzara yasatan. Sehrin ortasinda plaj var, hatta Pompeu Fabra' ya o kadar yakin ki soyle ders aralarinda bir yuz gel. Gaudi yapilari var kendini masallar diyarindaymis gibi hissettiren..Diyecegim o ki: al beni yar gotur, gotur Barselonaya!!

Simdi yine orada olmak icin, sokaklarinda bos bos geziyor olmak icin bile neler vermemki!!

PS: Yazimiz rengarenk, cunku Ispanyada hersey boyle rengarenk..

0 kisi daha ofurdemis: